Wyniki wyszukiwania dla hasła: Samochód Rover 414

Bardzo proszę o opinie na temat samochodu Rover 214 rocznik 1997.
Usterkowość, koszty części itp.
Czy warto kupić za około 10.000 ?


ja mialem 414 przez prawie 3 latka - ten w budzie jak honda civic. silniczek
calkiem zwawy, jezdzilo sie w miare przyjemnie, niezbyt ekonomiczny w
miescie za to calkiem dobre wyposazenie porownujac konkurencje w tej klasie.
z wad - silnik K-series ktory znany jest z tego ze wywala uszczelke pod
glowica. moj wlasnie to zrobil.
z innych awarii to jeszcze alternator siadl
i chba tyle
Znajomi natomiast mieli 216 - to ten sam silnik tylko wieksza pojemnosc -
bardzo zwawy i fajny w srodku, paliwo jak wyzej zarl no i niestety dokonal
zywota bo mu sie zerwal pasek rozrzadu. czy kolega zmienil w pore - tego nie
wiem...
w.





| Golf IV, 1.6, 8.4 l/100
| A silniki benzynowe VW wcale nie należą do najoszczędniejszych...

| Zależy które.
| Weź 1.6 75kM - stary rupieć.

| Stary moze i jest w sensie leciwosci, ale rupiec?Ci ktorzy mieli samochody z takim
| silnikiem bardzo go sobie chwalili, a montowany jest nadal w Felci 1,6 i wcale
| duzo nigdy nie palil.

ROTFL! Zalezy z czym porównywać.

W każdym razie obecnie np. w Lupo instaluje się silnik 1.4 77kW mocy, który
jest znacznie oszczędniejszy przy 50% mocy więcej (niż w w/w 1.6) do dyspozycji.


Moc to nie wszystko. Z tego silnika 1,6 smialo mozna uzyskac znacznie wiecej niz dala mu
fabryka. Sa jednak bardzo zywotne, dosyc dynamiczne, elastyczne i wzglednie malo pala.
Oczywiscie porownanie go z nowoczesnymi silnikami nie daju mu zbyt wielu szans, ale zeby
zaraz rupiec?Dla porownania, wcale dobrze mi sie nie jezdzi Roverem 414 1,4 16V. Silnik
wysoko obrotowy, przy ruszniu wyje, moc wyczuwalna dopiero po 3,5 tys obr/min... Czy ja
wiem, ten "rupiec" VW jakos wydaje mi sie ze ma wyzsza kulture pracy, ale jak kto lubi
oczywiscie.

Oprócz tego zmienna geometria dolotu, oczywiście szesnaście wentyli.
To jest silnik, a nie rupieć.
Specjalnie podaje przykład z tej samej stajni VW/Audi, coby mnie ktoś
o rasizm nie podejrzewał ;-)


Wszystko to prawda, tylko czy to naprawde taki wspanialy silnik. Zobaczymy czy osiagnie
przebiegi takie jak ten rupiec, w koncu to silnik wysilony.

Pozdrowienia TK


oficjalnie to chciałbym kupić diesla ale wczoraj oglądając audice na allego wyczaiłem fajną 80 2.0 z gazem. auto wydaje sie być dobrze utrzymane, z 93 r, na aluskach, centralnym zamkiem i radiem CD no i tyle było by bajerów. cena auta to 7.300. niestety nie wiem ile koników ma silnik. wg was opłaca sie jeździć, warto kupić z tym silnikiem ?? ja raczej sie zastanawiałem nad tdi ale na diesla to trzeba z 10tys.
z samochodów na benzyne myślałem jeszcze o vw golfe/vento 1.6 - 2.0 , roverze 414/416. co myślicie to tych autach z gazem??
z diesli to mam na oku citroena xantie combi 98r (pełna opcja) ok 9,5 tys, vw passata combi 94r (2x poduszka, elektr.lusterka, alu 16) 8.6 + rejstracja = ok 10 tys i golf 3 combi (w jakiejś limitowanej wersji, dobrze wyposazony) coś ok 9 + resjracja. nie wiem co wybrac, na czym sie będzie opłacało bardzie jeździć, dielel czy benzyna z gazem, stare dobre auto czy może młodsze z małymi wadami które ujdą??????? prosze o komentarze i szybkie i konkretne rady bo planuje kupić auto przed świętami.

Witam wszystkich jako że to mój pierwszy post.
Noszę się z zamiarę kupna rovera 414Si lub 420SDi. 414 biorę pod uwagę
tylko z instalacją gazową, stąd moje pytanie: czy samochód ten ma metalowy
kolektor dolotowy czy plastikowy? A może są Tu właściciele samocodów
"zagazowanych" i podzielą się ze mną swoimi doświadczeniami z gazem.
Drugie pytanie: Ile pali 420SDi przy jeżdżeniu głównie po wiochach i
trochę w mieście
--

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

--

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl


Witam.
Jestem nowym użytkownikiem na Rowerki.pl
Od niedawna mam Rowerka 620 SDI 96r. (wcześniej R 414 94r.).
Ogólnie z samochodu jestem zadowolony aczkolwiek to jest mój pierwszy diesel
i musiałem się przyzwyczaić do wolniejszych obrotów silnika i co za tym
idzie większych wrgań wewnątrz samochodu.

Mam parę pytań:

1. Jaki olej silnikowy powinienem wlać (przebieg - niecałe 200.000 mil )
2. Przy większej prędkości zaczyna mi drgać kierowica - nawet znacznie - od
czego to może być?
3. Przy hamowaniu do zera pod koniec czuję, że skręca mi kierownica w
prawo - od czego?
4. Jakie ciśnienie powinno być w oponach (przód i tył) ?
5. Także potrzebował bym parę części (może ktoś posiada):
-- ramkę do przełącznika/włącznika sterowania szyb;
-- gniazdo zapalniczki;
-- halogeny (lub podpowiedzcie mi jakie kupić - może na Allegro?);
-- ktoś ma lub widział tylny spoiler do R620? Chodzi mi o tzw. lotkę na
maskę bagażnika.

Przepraszam, że aż tyle pytań w jednym poście ale tak chyba jest
przejżyściej.

POZDRAWIAM
Adley (Rover 620 SDI)

Witam wszystkich serdecznie,
Mam Rovera 414 z 1997 roku. Jeżdżę nim już ponad rok. Od dzisiaj
zauważyłem, że przestało mi wiać ciepłe powietrze jak włączam ogrzewanie w
samochodzie mimo, że auto jest długo rozgrzane. Nie znam się na naprawach
samochodów ale może ktoś wie co to takiego może być – może to jakaś
„drobnostka”, którą będę w stanie sam naprawić. Dziękuje
serdecznie za wszelka pomoc i podpowiedzi.
Pozdrawiam

--

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

Użytkownik "maark" napisał

Mam Rovera 414 z 1997 roku. Jeżdżę nim już ponad rok. Od dzisiaj
zauważyłem, że przestało mi wiać ciepłe powietrze jak włączam ogrzewanie w
samochodzie mimo, że auto jest długo rozgrzane.


tzn w ogole nie dziala dmuchawa, czy dmuchawa dziala, tylko ze dmucha zimnym
powietrzem?

Witam,
Precyzując: dmuchawa działa tylko dmucha zimnym powietrzem.
Dzięki za wszelką pomoc.

kpt wrote:

Użytkownik "maark" napisał

Mam Rovera 414 z 1997 roku. Jeżdżę nim już ponad rok. Od dzisiaj
zauważyłem, że przestało mi wiać ciepłe powietrze jak włączam ogrzewanie w
samochodzie mimo, że auto jest długo rozgrzane.


tzn w ogole nie dziala dmuchawa, czy dmuchawa dziala, tylko ze dmucha zimnym
powietrzem?


--

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

maark napisał(a):
Witam wszystkich serdecznie,
Mam Rovera 414 z 1997 roku. Jeżdżę nim już ponad rok. Od dzisiaj
zauważyłem, że przestało mi wiać ciepłe powietrze jak włączam ogrzewanie w
samochodzie mimo, że auto jest długo rozgrzane. Nie znam się na naprawach
samochodów ale może ktoś wie co to takiego może być - może to jakaś
"drobnostka", którą będę w stanie sam naprawić. Dziękuje
serdecznie za wszelka pomoc i podpowiedzi.
Pozdrawiam

Poczytaj techniczny FAQ. Jest tam opisany podobny przypadek...

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków

piter34 wrote:

rovero napisał(a):
Chyba sugerowałeś się tytułem aukcji bo auto na klapie ma oznaczenie 400 a
nie 416Si czyli z godnie z nowymi znaczeniami po 98 roku.

Eeeeee. Nieeee.

Widzialem duzo 400 hatchback z białymi kloszami z przodu i nie szukał bym
tutaj raczej podstępu.

Z przodu białe klosze ma każdy sedan (od początk produkcji), a hatchbacki
od...
nie wiem dokładnie kiedy, ale zawsze kojarzyłem, że jesli białe klosze z
przodu,
to z tyłu też i dodatkowo napisa na klapie "400" (a nie 414, 416, itp.)

hmm.... choć teraz jakieś 10 minut po napisaniu tego zdania i ogladaniu
zdjeć innych 400 chyba wiem już do czego zmierzasz. Wszystkie 400
hatchback maja biale kierunki z tylu i z przodu co moze oznaczać że auto
było bite w pupcię skoro ma pomarańczowe klosze z tyłu.


Dokładnie.

hmm Wasze wyjaśnienia brzmią bardzo sensownie, jednak na pytanie o
bezwypadkowość właściciel samochodu póki co milczy. NIe otrzymałem też
informacji jakiej generacji jest instalacja gazowa. Jeśli coś się dowiem
to "wrzucę" tu posta.
A tak przy okazji, może ktoś z Was planuje się "przesiąść" do nowego
Rovera i będzie sprzedawał swoją 400?
Pozdrawiam i dziękuję z wszystkie posty

--
k3master
Rover dalej w planach

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

bardzo proszę o jakies informacje na temat roverków z tych serii, chodzi
mi o jakośc ich wykonania, jak bardzo są awaryjne np. w porównaniu do
hondy accord,ile km jest w stanei przejechać silnik bez remnontów, czy
warto kupić teki samochód

Auta te oparte są na Hondach Accord i Legend (o tym pewnie wiesz). Wszystko
tak na prawdę zależy od poprzedniego właściciela. Zadbany model z silnikem
Rovera może posłużyć dłużej niż zakotowany Hondy. Pewne jest tylko to, że
silniki Hondy są dużo bardziej niezawodne od wszystkich europejskich
jednostek napędowych. Jeśli uda Ci się kupić zadbane auto z silnikiem Hondy,
to będziesz cieszył się długą i bezawaryjną eksploatacją.

miałe kiedyś 414 która ciągle się sypała

Wspominałem o dbałości o auto poprzedniego właściela. Przez 5, 6 lat
eksploatacji można z najlepszego auta uczynić wrak.

Tomi.

Tu mam taki link do aukcji na allegro:
KOMPUTER R414
"Do sprzedania mam fabrycznie nowy, oryginalny komputer do samochodu Polonez rover 1.4. Pasuje również do Rover 214 1.4 od 92r i Rover 414 1.4 od 92r. Symbol Komputera to MKC 101610"
Na ten moment trwa jeszcze 9 godz-jak co masz nick gościa żeby go znaleźć "lembo_2004"
Koleś pisze j/w a z tego co się czytałem to komp od Poldasa w Roverze chodzić nie powinien,tu mam taki "wyciąg" z innego forum: "DIESEL5857-wyjaśniam komputer od poloneza nie działa w Rover-ku i odwrotnie też nie działa chociaż złącza są te same to mają inną pinologię"
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic443989.html

PK napisał(a):
Witam
Mam pytanie dotyczące Rovera 416 Si silnik K16. Ile pasków klinowych jest
przy tym silnku z lewej strony, bo wydaje mi się, że kiedyś były dwa, teraz
jest jeden, a koło pasowe jest szerokie, i wygląda jak by można było tam
zmieścić drugi. Ale z drugiej strony nic mu nie dolega i dlatego nie jestem
pewny czy tam był drugi pasek, w innych samochodach po zerwaniu paska zapala
się kontrolka braku ładowania, albo silnik się przegrzewa.

Pozdrawiam.

jesli nie masz wspomagania to moze byc jeden

bowiem jeden jest od wspomagania, a drugi od altelnatora (i klimy)
pompa wodna napedzana jest przez pasek rozrzadu (o ile mnie pamiec nei myli)

--
-----------
Mariusz "Mardock"
Rover 414 16V '97
Kielce

I oto jest ... odpoiwedz servisu :
It is a known fault as the aerial is in the rear screen. ~~proste
tłumaczenie (jest to userka zwiazana z tylną szybą )
Possible repair - clean connections or replace rear screen. (mozliwosci
naprawy- przeczyszczenie styków, połaczen lub wymiana szyby )
No tak to ostatnie jest szczególnie pocieszjące Ide czyscic styki
******************************************

styki okazały sie ok
czyzby szyba do wymiany , razczej nie poniewaz jest w stanie idealnym i
wszytskie nadruki (ogrzewanie i antena) jak równiez podłaczenia i luty sa
idealne.
Zakupiłem na ebayu CD servisowe do Roverów i MG kopalnia informacji opisów
montazu i rysunków danych technicznych i sevisowych oraz instrukcji
samochodów oraz wszytskich sprzetów audio i zanazłem najprawdopodobniej
przyczyne która jest uszkodzony filtr wzmacniacza nateny. teraz musze
wymienic to ustrojstwo które uprzykrza mi zycie poniewaz podgrzewanie szyby
tylnej w R75 włącza sie automatycznie po po uruchomieniu samochodu na
odpowiedni okres czasu w zalezności od temp zewn .
--
Pozdrawiam Tomek
Rover 75 Connoiseur 2.5
Rover 414 Si 16V
Bournemouth, UK

bimki napisał(a):
Witam jeszcze raz.

pytalem juz na grupie pl.misc.samochody ale nie dowiedzialem sie niczego
konretnego, wiec zwracam sie do specjalistów

Na stronie http://www.roverki.pl/article.php?sid=86 nie ma informacji nt
modelu 400.
A na niektorych autach jest napisane z tylu 400, a na innych 420.

Chcialbym kupic model 420 z roku 1998, jednak znalazlem calkiem fajny
samochodzik, ale w symbolu z tylu ma napisane 400. O co chodzi z tym
symbolem?

pozdrawiam,
jeszcze bez ROVERka


Rover od roku 97/98 zaczął oznaczać modele własnie pełnym numerem 400
więc to normalne, ale nei wiem czemu tak zrobili:)
Moze wtedy przyszla moda na traktowanei silników jako części zamienne

PS ja mam oznaczenie 414 na klapie, kolega ma 416 z 98 i ma juz tylko 400
--

Pozdrawiam
Mariusz "Mardock"
Rover 414 16V '97
Kielce

Bardzo dziękuję za ten post, bo rozjaśniło mi się co mógłbym uzyskać po
zarejestrowaniu się jako klubowicz. To prawda, ze w nagłówku pliku do
ściągnięcia nie pisze, ze jest to książka serwisowa, ale nie sądziłem, że
taka pozycja jak instrukcja obsługi dostarczana wraz z samochodem może być
dla kogoś interesująca. Ja poszukuję instrukcji serwisowej (taką jakieś
cztery lata temu zciągnąłem sobie ze stron heynes'a dla rovera 214/414).

Dziękuję za informacje

Witek
214Si, 416
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

Czy w R414 pompa wody jest napędzana paskiem wieloklinowym (alternator )czy
paskiem rozrzadu ? Mam metlik w głowie bo zamawiam rozrzady do moich
samochodów a w R75 jest własnie napędzana z pasak rozrzadu , juz nie wiem
jak w 414 ,a to wazne bo n musiałbym kupic równiez pompe .
--
Pozdrawiam Tomek
Rover 75 Connoiseur 2.5
Rover 414 Si 16V
Bournemouth, UK

W ostatnim motorze pojawił się w dziale używane opis Rovera 416. nawet
powołują się na stronę klubową. Tylko mam uwagę do zdjęcia samochodu, a
dokładnie kokpitu: wygląda jak z serii 200.
Czy ktoś wie o jakiś hybrydach?

--
Pozdrawiam
Mariusz "Mardock"
Rover 414 '97
Kielce

Na allegro jest cos takiego (generalnie do sedana ale do hathbacka jest to samo):

Tłumik pasuje do następujących pojazdów:

ROVER 414 SEDAN 1995r- 1396 101 HP 74 KW 1.4 I 16V
ROVER 414 SEDAN 1998r- 1396 75 HP 55 KW 1.4 I 8V
ROVER 416 SEDAN 1995r- 1588 111 HP 82 KW 1.6 I 16V
ROVER 420 SEDAN 1997r- 1994 134 HP 99 KW 2.0 I 16V
ROVER MG ZS SEDAN 2001r- 1796 118 HP 87 KW 1.8 I 16V

czyli wynika z tego, że do MG ZS jest to samo co do 416, jeżeli sprzedawca ma rację że od 416 nie pasuje, więc od MG tez nie . Tak mi się wydaje....
Jak już mówiłem sądząc po zdjęciach te tłumiki są identyczne, ale dziwne by było jakby firma produkowała tłumik który pasuje do tylu samochodów (i wszystkie są wymienione), a nie wymieniłaby 45...

Jednak po kilku poszukiwaniach oraz przemyśleniach chce kupić roverka, mimo tego ze odradzają mi tego znajomy i ojciec -uważając że cześci nie znajde i nie wyrobie sie z kasą na paliwo oraz koszty napraw.
lecz jednaknie dokońca wiem co kupuję, ponieważ bede kupować pod konieć kwietnia od kuzyna, który jeździł nie jednym samochodem i tego mi właśnie poleca. Zdam sie na jego zdanie.
Jest to podobno rover 400 1998r. sedan, kolor srebny z popielatą deską rozdzielczą oraz welurem . Slinik 1,6 benzyna z wymienioną uszczelką pod gowicą w styczniu i klockami hamulcowymi w lutym. W wyposażeniu ABS, klima, auto alarm, centralny zamek, wszystkie szyby elektryczne , lusterka elektryczne, podgrzewane lusterka, regulacja wysokości foetela i kierownicy, dodatkowo oponki na zime. wszystko za 11 tys co prawda autka nie widziałem ale ufam kuzynowi żę skoro poleca to bedzie dobry.

Pytanko do was, czym sie różnią modele 400 , 416, 414 ? bo niemam pojęcia bo skoro mam mieć 400 to chyba nie to samo co 416... ale niewiem

Użytkownik "nowy" <lamer@ms.szczecin.pl> napisał w wiadomości
news:ed69j7$761$1@host-ip211-14.crowley.pl...
Znalazłem takie coś:
http://www.allegro.pl/ite...uropejskie.html
Najwyraźniej obsługuje także roverki. Czy wie ktoś jaki jest w praktyce
zakres możliwości tego czegoś? W opisie podano m.inn.
"- Odczyt i kasowanie błędów (Silnik, ABS, Airbag, Immobilizer)"
Czyżby także programowanie immobilisera?


Immobilaiser raczej odpada, ale palca nie dam.
Dziwi mnie jedyniw w spisie samochodów Rover 414 w wersji 2,0 i Rover 400 z
silnikiem T 1,9mpi. Jakos podejrzanie to brzmi.

--
-----------------------------------------------------
R420 Si lux '97, Szczecin
Od początku grudnia go mam!
TICO '98 - SPRZEDAM

Arkos napisał(a):
Witam, mam problem w swoim woverku 620 SDI - otóż zapowietrza mi się filtr
paliwa - tak po około 200 km. Po każdorazowym odpowietrzniu - trochę
pojeżdżę i koniec, znowu - kicha i nierówno chodzi - okazuje się że filtr
jest prawie pusty. Na filtrze tym zrobiłem jakieś 700 km, filtron - wg
katalogu, nie wiem co się dzieje - pomocy!!


Ja w peugocie 505 miałem podobna kwestie... przy dluższym postoju z
kielcha filtra schodziło paliwo i się zapowietrzał... okazało się że
była pęknięta membrana pompki...
inne to były czasy i samochody, ale w końcu problemy bywają uniwersalne

--
Pozdrawiam
Mariusz "Mardock"
Rover 414 16V '97
Kielce

Użytkownik "deu" <deu@niema.pl> napisał w wiadomości
news:es7c06$uok$1@host-ip211-14.crowley.pl...
zaczynam sie naprawde wkurzac bo nie moge kupic pompy paliwa do mojego autka
szukam i w polsce i w uk i nigdzie ebay, sklepy internetowe,
bylem w kilku lokalnych (Londyn) sklepach z czesciami nigdzie - nigdzie -
nigdzie nie ma co jest grane
TYLKO ta podroba ze strony http://www.pompypaliwa.istore.pl/ o ktorej sa
opinie podzielone nic nie moge znalezc
a nie chce kupic czegos co moze pasc po 2 tygodniach wole zaplacic wiecej


Pompa paliwa będąca odpowiednikiem pomp o nr. WALBRO ESS274, MSS071, MSS166,
ESS275, OE PSA 145505, MSS076, OE RENAULT ESS274, OE ROVER AOA014, EAO038,
WFX10027, WQB10016, WALBRO 5CA302, AOU201, WEP516.

Pompa ma zstosowanie m.in. w następujących samochodach z wielopunktowym
wtryskiem paliwa:

CITROEN SAXO
CITROEN XANTIA
CITROEN EVASION
CITROEN XM
PEUGEOT 106
PEUGEOT 605
PEUGEOT 806
ROVER 214
ROVER 414
ROVER 420
Ciśnienie robocze 3 bar

Jeśli prawdą jest to co tutaj piszą, to nie powinieneś mieć problemów z
dostaniem tej pompy od bardziej renomowanego producenta.

--
Pietrek
Rover 25 1.4 2001 r.
Gdańsk

Voltar napisał(a):
Witam i pozdrawiam wszystkich jako nowy użytkownik Rovera 414 (1993r.), a
w przyszłości członek klubu

Witaj.

Mam przy okazji pytanie; na jaki pasek wymienic pasek alternatora (symbol,
producent, rodzaj), bo mój nieco sparciały jest. Silnik to 1.4 MPi, ma kod
B1516.

Dziwny kod jak na 1.4 serii K.

Przepraszam, jeśli pytanie wydaje się trywialne, jestem jeszcze zielony w
temacie Rovera.

Idziesz do sklepu, prosisz o pasek do samochodu ROVER 414, rocznik 93.
Dobre paski robi np. GATES.

--
Na "X Jubileuszowy Ogólnopolski Zlot Klubu ROVERki.pl"
zapisało się już do tej pory 24 ROVERków, czyli w sumie 45 osób!
A czy Ty już się zapisałeś?
R620 Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / wiceprezes(at)roverki.pl Kraków

Przychodzą mi czasem do głowy takie rzeczy, które obserwowałem w Roverkach, że nie wiem, czy śmiać się płakać.

Jako anegdotę mogę podać tylko jeden przykład. Rover 414, który miał zmienioną głowicę (lub sam kolektor dolotowy). Zaaplikowano mu kolektor od samochodu z "takim samym silnikiem"... od Poloneza. Kto widział ten wie o czym piszę

Witajcie. Mam po raz drugi problem przy wymianie oleju po zalaniu nowego i
wkręceniu filtra oleju cieknie mi olej przy filtrze.Po ostatniej wymianie
było podobnie ale dokręciłem mocniej i przestało.Wczesniej nigdy tego nie
miałem w zadnym samochodzie,dodam tylko ze uszczelke smaruje przed
wkreceniem,tyle ze teraz dokreciłem go od razu mocniej kluczem i tez
zaczełciec.Macie jakieś pomysły?dla czego i co z tym robić. Wczesniej
mialem filtr filtrona a teraz fiam.
--

Rover 414 SLi
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

Witam ponownie , pojawił sie u mnie problem z zamknięciem dachu w 414 mojej
żony . Poniewż było ciepło nie zamykałem uchylonego dachu przez pewiem czas
kilka dni , gdy chciałem zamknac przesuwając włacznik nic się nie działo,
postanowiłem poszukac w bezpiecznikach pod maska, zresetowałem wszytsko
odłaczjąc zasilanie i wsiadłem do samochodu, odziwo dach zaczął normalnie
pracować jednak po kilku dniach ponownie chciałem zamknac i znów ta sama
sytuacja nic tylko słuchac przekazniki klikajace pod podsufitką, a dach stoi
nieruchomo nic juz nie pomaga bezpieczniki ok jak właczmam przełacznik
dachu słuchac klikanie przekaznika jednak silnik nie rusza nawet nie
przygasają kontrolki na tablicy rozdz.
Może ktoś miał juz taki przypadek i wie gdzie tkwi problem bardzo prosze o
pomoc zanim mi żone zaleje Na szczeście jest w pozycji uchylonej
--
Pozdrawiam Tomek.
Rover 75 connoiseur 2.5
Rover 414
Bournemouth, UK

GAZ

Witam wszystkich:)
Od ponad 2lat jestem prawie szczesliwym uzytkownikiem ROVERa 414SLi z 95
roku. Zastanawiam sie nad zamontowaniem gazu,ale troche przerazaja mnie
koszty takiej instalacji.Czy moze ktos z Was orientuje sie jaki zasob
funduszy musze zgromadzic i jaka firme byscie polecili?
Teraz moje drugie pytanie, mianowice mam problem z ...no i tu jet
galimatias,po zapaleniu silnika pali sie lampka ladowania
akumulatora-zarzy sie, samochod byl sprawdzany przez trzech elektrykow,
jeden wymienil stojan w alternatorze, ale stwierdzil ze jak beda kaluze to
bedzie znowu to samo )hmm troche smieszne to, poniewaz do tej pory nie
mialem z tym problemow.

Pozdrawaim serdecznie

rafals
raff27@tlen.pl
--
Rafals
414 SLi
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

--
Rafals
414 SLi
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

platinium623 napisał(a):
witam

kolega mial taka sama przypadlosc wyciagniecie calego samochodu lacznie z
blotnikami, drzwi (prawie wszystkie elementy) koszt do 900 zl w zabkach pod

ale czy z lakierem, czy sama robocizna?
bo ja też właśnie muszę całego przemalować, tylko zawsze ten tysiak jest
na co innego potrzebny

--
-----------
Mariusz "Mardock"
Rover 414 16V '97
Kielce

Witam!

Jestem tutaj nowy i chciałem się z tej okazji przywitać.

Zawitałem tutaj, gdyż właśnie jestem na etapie wymiany samochodu, a
myślę o R414. Potrzebuje przewieźć siebie, żone i dwójkę dzieciaków w
fotelikach, więc to chyba rozsądny wybór.

Z powodu ilości pieniędzy jaką posiadam wychodzi mi, że mogę kupić
mniej więcej rocznik '94. No i teraz, jeśli można, proszę o informacje.

Na co zwracać uwagę przy kupnie, co wymieniać od razu po kupnie dla
pewności, jakie są tego koszty, gdzie w W-wie to serwisować najtaniej.
Oczywiście najistotniejsze są koszty w przypadku warsztatu.

Oczywiście zdajecie sobie sprawę, że wszyscy mi odradzają kupno Rovera,
ze względu właśnie na koszty - części drogie, niedostępne.

No i na koniec, pytanie z tych dowcipnych - w takim 414 z '94 roku to
te wszystkie śrubki to normalne są, a nie w jakichś dziwnych wymiarach? ))

--
mgolab / mateusz gołąb

Bjern Ungernszwestern wrote:

Witam szanownych grupowiczow.

Moim kolejnym problemem jest ściąganie samochodu w prawą stronę. Ciekawa
sytuacja do momentu kiedy nie zmieniłem opon wszystko grało. Po wymianie na
nowe(nowe = nowe kupione w sklepie, nie regenerowane czy używane) problem
się pojawił. Co może być przyczyną ? Wadliwa opona ? Źle wyważona opona ?
Czy może jeszcze coś innego ?

Pozdrawiam

Bjern
Rover 2154 Si z 1997 roku
Łódź

Na nowych oponach są czerwone znaczki gdzie powinien znajdować się
wentylek,może założyli trochę inaczej.Spotkałem się też z takimi
fachowcami co założyli opony kierunkowe w innym kierunku niż do toru
jazdy,ale najprawdopodobniej u ciebie są źle wyważone opony.Pojedź jeszcze
raz do serwisu gdzie zakładałeś opony i powiedz jaka jest sprawa,powinni
za friko jeszcze raz wyważyć.Pozdrawiam

--

414
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

Witam.
Mam prosbe, glownie do roverzystow ze stolicy.
W Rover Parts maja podobno dla mnie silnik 1,4 16 V SPI, ktory to moze
przywroci swietnosc mojej 400. Podobno jeszcze w samochodzie.
Jesli ktos z Was bylby przypadkiem (lub nie:-)) w ich okolicy i moglby
zerknac na niego i obbadac sprawe. Moze posluchac wprawnym uchem.
Moja wdziecznosc bylaby ogromna. Funduje tygodniowa wejsciowke do
brodnickiego muzeum:-).

Pozdrawiam

---
LukG
414 Si '92

Witam. Chciałbym się was poradzić jako expertów Rozglądam się za autkiem, szukam już 3tg i nie moge nic znaleźć. Ostatnio zainteresowałem się Roverkiem 414, i tu moje pytanko czy warto? Na co zwrócić uwage przy zakupie. Bo z moim poprzednim autkiem troszeczke się wkopałem. Ale tak to jest jak człowiek się nie zna. Proszę was o pomoc. Jakie jest spalanie, awaryjność tych samochodów (bo każdy odradza, mówią że to wynalazek i nikt tego nie naprawi, części drogie - jak jest naprawde?) czy tolerują gaz? W niedziele jade na giełde do Słomczyna, bo w moich okolicach nic nie ma (same golfy). W ogóle co byście wybrali z mojej listy

- Rover 414
- Honda Civic
- Mitsubishi Carisma
- Mazda 323F

Auto koniecznie 4D Sedan lub hatchback

Proszę o pomoc. Mam czas do niedzieli.

Witam
Czytałem w książce o polonezie, że silnik założono od samochodu rover 114, 214 oraz 414.
Nie wiem czy te dane są aktualne oraz czy kompletne.
Oraz czy takie samochody są w sprzedaży w chwili obecnej oraz gdzie ich szukać?
A może dać ogłoszenie tylko gdzie?
Dziękuję za radę poprzednią i proszę znawcow o następne podpowiedzi na ten temat
Pozdrawiam fachowcow
slawek z Piekar Śląskich

Instrukcja obsługi - Rover 200 (> '95) Popularny
Instrukcja obsługi - Rover 400 (> '95) Popularny
Instrukcja obsługi - Rover 600 (<96')
Instrukcja obsługi - ROVER 75 Popularny
Instrukcja obsługi - Rover 800 (> '91)
Instrukcja obsługi systemu nawigacji montowanego fabrycznie w samochodach ROVER 75
Instrukcja serwisowa do ROVERa 620 Ti Popularny
Instrukcja serwisowa obsługi skrzyń biegów PG1 i PG2 Popularny
Instrukcja serwisowa silnika 2.0 serii T16 Popularny
Kolejność dokręcania śrub w silniku 1.4 serii 'K' Popularny
Książka serwisowa ROVER 214 / 414 Popularny
Manual Austin Metro
Manual do Rovera Mini
Manual do Rovera SD1 (lata 1982-1986) Popularny
Manual Rover 214/414 (lata 1989-1995) Popularny
Manual Rover 800
Obsługa silnika serii 'K' 1.4 MPi Popularny
Online Workshop Manuals for Honda Popularny
PGM-Fi w silnikach Hondy 2.5 i 2.7 stosowanych w ROVERach serii 800
ROVER 75 - folder reklamowy 2000
ROVER 75 - folder reklamowy 2002
ROVER 75 - folder z danymi technicznymi (rok 2000)
Schemat i opis dzialania ABS - Rover 600 Popularny
Wtrysk benzyny MEMS
Wtrysk benzyny PGM-Fi
to chyba nic tajnego więc masz tu listę z działu dla klubowiczów

414

Jesli ktoś ma ochote na kanciaka 414 SLi 94/95 za drobne pieniądze to
zapraszam.

Cena 2 tyś, ponieważ * : bo to rover, bo biały, bo kanciasty a teraz modne
są okrąglaki, bo gaśnie, i cała reszta bo......

* - ciągle słysze takie komentarze

Jeśli jest ktoś zainteresowany to zapraszam

dane samochodu:
kolor : biały
silnik: 1,4 cm^3
przebieg: 152 tys
opony zimowe
elektryczne lusterka
wspomaganie kierownicy
radio
elektryczne szyby przód
OC do końca stycznia 2007 roku

PS: przepraszam za formę ogłoszenia ale wyjątkowo dzisiaj nie mój dzień

Pozdrawiam serdecznie

GG: 767 38 00

414

a fotki śjakieś?

-----------------------------------------
GregorY
gg 1510834
PF 126 `82 Italian Edition
AstraI Club C16NZ `91 (LPG)
Rover200 `98 BRG (LPG)
Mondeo MkI Tourier `95 (LPG)
Użytkownik "RS" <rafals13@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:e2m0ot$p6p$1@host-ip211-14.crowley.pl...
Jesli ktoś ma ochote na kanciaka 414 SLi 94/95 za drobne pieniądze to
zapraszam.

Cena 2 tyś, ponieważ * : bo to rover, bo biały, bo kanciasty a teraz
modne
są okrąglaki, bo gaśnie, i cała reszta bo......

* - ciągle słysze takie komentarze

Jeśli jest ktoś zainteresowany to zapraszam

dane samochodu:
kolor : biały
silnik: 1,4 cm^3
przebieg: 152 tys
opony zimowe
elektryczne lusterka
wspomaganie kierownicy
radio
elektryczne szyby przód
OC do końca stycznia 2007 roku

PS: przepraszam za formę ogłoszenia ale wyjątkowo dzisiaj nie mój dzień

Pozdrawiam serdecznie

GG: 767 38 00


Witam

Na chwile obecna posiadam Nissana z silnikiem 1.6, niedawno mialem okazje jezdzic Primerami z silnikiem 1.8 oraz 2.0. Roznica pomiedzy silnikiem 1.6 a 1.8 jest nieporownywalna (jestem bardzo zaskoczony), a spalanie praktycznie sie nie rozni. Majac wybor - kup samochod z silnikiem 1.8. Jezeli chodzi o przebieg - 30.000 mil - w Anglii to normalne - widzialem samochody 15 letnie z przebiegiem 50.000 mil a nawet mniejszym. W ubieglym roku mialem Rovera 414 z 1997 roku ktory mial przejechane 48.000 mil - byl to po prostu drugi samochod w rodzinie, ktorym matka odbierala dzieci ze szkoly, a nastepnie kupilem Renault Megane od pierwszej wlascicielki z przebiegiem 55.000 mil. Samochod byl z 1999 roku.

Dodam jeszcze ze moja Primere kupilem od pierwszego wlascieciela z przebiegiem 69.500 mil - posiada on wszytkie przeglady serwisowe na ktorych oznaczane sa przebiegi.

Pozdrawiam

Witam

Moja Primere kupilem za namowa znajomego mechanika. Poprzednio mialem Renault Megane 1.6 RT - niestety, zostalo kompletnie rozbite. Firma ubezpieczeniowa wyplacila mi rekompensate i w ten sposob stalem posiadaczem Nissana.
Jezeli chodzi o wlasciwosci jezdne - samochod prowadzi sie niczym czolg - nic nie jest w stanie go poruszyc na drodze. Bardzo rozczarowalo mnie natomiast wyposazenie wnetrza -przypomina mi pozne lata osiemdziesiate, a nie poczatek XXI wieku, a takze maly promien skretu. Cieszy natomiast male zuzycie paliwa - ok 6,8 - 7 l/100 km.
Samochod ma nizsze osiagi od Renault (porownywalny silnik)- jest po prostu mulowaty, a w porownaniu do Rovera 414 (ktorym jezdzilem wczesniej, a ktory mial silnik 1.4, serii K7, 110 KM mocy) to naprawde przepasc. Duzym plusem jest przestronne wnetrze i cicha praca podzespolow.

Witam Wszystkich

saffron
Piotrek
Kraków
Od bardzo niedawna Yamaha XJ 600, wczesniej Ogar 205, motorynka ;P (+ pare sprzetow znajomych made by jawa ) oraz Rover 414...z rzadka.

Tego bylo troche.... motcykami/motorowerami/samochodami od dziecka, rowniez ujezdzanie pojazdow jednosladowych 2 tlokowych zasilanych mieszanka miesno/warzywno/wodno/alkoholowa... potocznie zwanych rowerami MTB, wczesniej kolarstwo...w miedzy czasie byly sporty walki (Wing Chun), improwizacje i gra w zespole na gitarce el.., oczywisie muzyka przez jazz, blues, rock, metal.. coz wiecej... elektronika, grafika komputerowa, fotografia ... hmm i chyba to wszystko.. jak narazie w zadnej z dziedzin sie nie zaluzylem dla ludzkosci ;P

To by bylo chyba na tyle...
Pozdrawiam

Za pomocą interfejsu zdiagnozujemy podane poniżej modele aut:

ALFA ROMEO 145, 146, 147, 155, 156, 164, 33, gtv, Spider
AUDI 100, 200, 80, 90, A2, A3, A4, A6, A8, Cabrio, Coupe, S6, S8, TT
BMW 316, 318, 320, 324d, 324td, 325, 325tds, 328, 518, 520, 524td, 525, 528, 530, 535, 540, 635, 728, 730, 735, 740, 750, 840, 850, M3, M5, Z1, Z3
CITROEN AX, Berlingo, BX, C15, Evasion, Jumper, Saxo, Xantia, XM, Xara, Picasso, ZX
FIAT Barchetta, Brava, Bravo, Cinquecento, Coupe, Croma, Doblo, Ducato, Fiorino, Marea, Multipla, Palio, Panda, Punto, Regata, Ritmo, Scudo, Tempra, Tipo, Ulysse, Uno
FORD Courier, Escort, Fiesta, Galaxy, Granada, Mondeo, Orion, Scorpio, Shappire, Sierra
LANCIA Dedra, Delta, Kappa, Lybra, Thema, Y, Z
MERCEDES 129, 140, 163, 168, 170, 202C, 210E
MITSUBISHI Space Star
OPEL Ascona, Astra F, Astra G, Calibra, Combo, Corsa, Frontera, Kadet E, Omega A, Omega B, Senator B, Sintra, Tigra, Vectra A, Vectra B, Zafira
Peugot 106 , 205, 206, 306, 309, 405, 406, 605, 806, Expert, Nouvelle, Partner
Rover 100, 200, 214, 400, 414, 600, 800, 820, Maestro, Metro, MG, Mini
SEAT Alhambra, Arosa, Cordoba, Ibiza
VOLVO 850, 940, C70, S40, S70, S80, S90, V40, V70, V90

Pełna lista obsługiwanych aut, modeli i roczników !!!!

Interface w samochodach produkowanych do 2000 roku umożliwia:

- Odczyt i kasowanie błędów (Silnik, ABS, Airbag, Immobilizer, kasowanie inspekcji serwisowych)
- Odczyt parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym (czujniki, sondy Lambda,itp.)
- Adaptację sterowników
- Testy elementów wykonawczych (np.sprawdzić pompę paliwa lub zawór EGR

Koszt. 250 zeta

Witam

Ja raczej obstawiam sprzeglo.

Mialem problem ze skrzynia biegow kiedy bylem wlascicielem Rovera 414. U mnie uszkodzeniu ulegla zebatka 4 biegu, co spowodowalo uszkodzenie walka napedowego, a w konsekwencji zablokowanie skrzyni - jednakze silnik odpalal normalnie, klopoty zaczynaly sie w momencie puszczenia sprzegla.

Podejrzewam iz sprzeglo zostalo zalozone w nieodpowiedni sposob, lub tez uzyto sprzegla wyciagnietego z innego samochodu, tylko po to aby samochod jezdzil do czasu sprzedazy.

Pozdrawiam

Czy może ktoś się orientuje, gdzie w lublinie lub okolicach znajdę zakład w którym będę mógł wymienić uszczelniacze zaworów w samochodzie marki Rover 414. Pytałem w kilku miejscach ale nie chcą się tego podejmować. Czy jest możliwa wymiana uszczelniaczy w tym samochodzie bez wyjmowania głowicy i jesli tak to gdzie mogę z tym uderzyć.
[/code][/list]

Pompa wtryskowa firmy Bosch, wyprodukowana w Niemczech. Pasuje do silnika diesla 2.0 Rover SD i Hondy iTD o mocy 86KM, montowanego w autach Rover 200 i 400 oraz w Hondzie Civic.
Oznaczenia: Bosch L619
Numer części Bosch : 0 460 414 118
Numer części Rover: ERR6380
Pompa jest nowa, nieużywana. Została wymontowana z silnika, który nie został zainstalowany w samochodzie. Przywieziona prosto z Anglii. Taka pompa w sklepie kosztuje 13392 pln, można to sprawdzić tutaj , strona 629 i czeka się na nią 2 tygodnie.
Cena 1299pln

Namiary:
mancior@gmail.com
510334383

Link:
http://allegro.pl/show_item.php?item=231297540

Witam,

sprzedam nowe przednie klocki hamulcowe do samochodów Rover firmy Remsa o symbolu 337.02.

Rozmiar klocka : 129,2 x 68,6

Katalog producenta : http://www.remsa.com/cata...f=2337.02&pos=D

Klocki te kupiłem kiedyś do swojego Roverka 414 Sli ( kanciak ) bez ABSu i okazało się podczas montażu , że są zbyt duże

Klocki są oczywiście nowe i nieużywane. W pudełku z jakimś papierkiem

W jednym z klocków milimetr celowo starłem jeden z rantów zewnętrznych aby układał się idealnie w tarczy i równo ścierał.( Widoczne na zdjęciu ) Niestety wtedy okazało się , że są zbyt duże i już nie próbowałem ich oddać.
Zabieg delikatnego przytarcia zewnętrznego rantu trzeba wykonać na każdym klocku przed montażem na używanej już tarczy hamulcowej po to , żeby klocki dobrze leżały i równomiernie się wycierały

Proponuję najpierw zobaczyc czy pasują a potem przycierać a nie jak ja na odwrót

CENA ZA KOMPLET TO 50 zł !

NA TERENIE WARSZAWY I OKOLIC MOGĘ SPOTKAĆ SIĘ OSOBIŚCIE.
W POLSKĘ WYSYŁKĘ POKRYWA KUPUJĄCY

Zdjęcia wykonane są w makro po to , żeby widać było to milimetrowe wytarcie

Proszę o kontakt przez forum.

Witam,

Ja jak sprzedawałem swojego R 414 to przed sprzedażą pojechałem z nim do lakiernika i poprawił mi lakier praktycznie we wszystkich miejscach.
Samochód miał poprostu mnóstwo jakiś drobnych rysek , które były wynikiem parkingowych marketowych chamów , którzy a to wóźkiem a to czymś innym podrapią Ci auto itp...
Zrobiłem to po to , żeby auto wyglądało ładnie i nowy właściciel miał radośc kiedy go kupi. Po to żeby poczuł się , że kupuje coś "nowego" bo czymś takim był dla niego mój samochód a nie żeby myślał , że kupił Rovera co ma już sto lat
Ja osobiście nie widzę nic złego w takim postępowaniu i podobnie zrobię kiedyś przy sprzedaży mojego ZSa. Chce , żeby auto wyglądało dobrze i ktoś cieszył się , że ma ładne i zadbane auto.

Podobnie jest z używanym telefonem , słabo raczej kupic taki co jest podrapany mimo , że jest sprawny technicznie

PS. Dodam , że moją 414 sprzedałem pierwszemu klientowi dwa dni po ukazaniu się ogłoszenia

Hmm, jeśli mogę dołączyć sie do dyskusji, to największą plagą są kierowcy
siedzący za kierownicą każdego samochodu, których iloraz intyligencji jest
na poziomie pieciolatka.
Bez wzgledu czy jedzie on Mercem czy trupem Golfem, zawsze na takiego trzeba
uważać. Może dlatego mam taki uraz, że kiedys w młodość przez "super"
kierowce za super kierownica super samochodu straciłem przyjaciela........

A tak weselej, to kolesi przewożacych worki ziemniaków w bagazniku ))

Pozdrawiam i panowie(panie) oczy szeroko otwarte!!!Życie jest zbyt
piękne:))

raff27@o2.pl
rover 414 SLi 94r

Użytkownik "TC4" <tc4@interia.pl> napisał w wiadomości
news:ebo32m$599$1@host-ip211-14.crowley.pl...
Ponowny problem mi sie nasunał poniewaz wymieniam czyjnik temperatury
zewn.
powinienem z resetowac wszystko odłaczją akumulator .I tu powstaje
pytanie
czy radio mi zadziała bo... nie dostałem zadnej karty kodowej do mojego
autka takiej jak w 414 mojej zony a zatem nie mam kodu do radia , jednak
mam
wersje z TV i sat nav tu radio wyswietla funkcje na tym duzum ekranie ,
czy
ktoś wie cze ten model radia posiada kod ? Bardzo prosze o pomoc.
--
Pozdrawiam Tomek
Rover 75 Connoiseur 2.5
Rover 414
Bournemouth, UK


witam rover 75 ma podczymanie pamięci i gdy się odłączy akulumator bez
wyciągania radia to powinien zczytac kod radia z licznika twojego samochodu
bo licznik ma podczymanie danych przez okres pół roku.
>

Witam

Temat klimatyzacji był już kilkakrotnie wywoływany na tym forum, ale
niestety nie zauważyłem tam odpowiedzi na moje pytanie - pomożecie
W samochodzie (sprowadzonym z Włoch) zainstalowana jest klimatyzacja firmy
DIAVIA działająca i sprawna. Jest jednak coś co mnie nie pokoi. Zauważyłem,
że pod kierownicą mam mały przycisk (taki dosłownie domowej roboty), którym
...... włączam wentylatory chłodnicy silnika i chłodnicy klimy ( dwa naraz).
Czy to jest normalne??? Czy tak mam być?? Wydaje mi się , że przecież w
chłodnicy klimy powinien być czujnik, który włączy wentylator
automatycznie - dlaczego tak nie jest? Wy też tak macie?? Co to jest za
klimatyzacja - spotkaliście się z nią kiedyś?? Jeśli taki coś to norma to
czy włącznika wentylatorów nie można tego było podłączyć razem z włącznikiem
klimy?? Pytanie ostatnie czy nie można tego "zautomatyzować" ?
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam
Szymon symen@poczta.onet.pl

Ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą (biały dymek, rosół w płynie).

Miałem to w swoim R 414 jeszce miesiąc temu, pół litra płynu wyciekało
przez noc
okazało sie ze ciekło z obu stron kolektroa ssącego spływało po róznych
częsciach ,
w zalezności od miejsca i pochylenia samochodu podczas postoju
W 40 minu wymieniłem uszczelke pod kolektorem ssacym i po sprawie .
Po zdjeciu kolektora zauwazyłem krople płynu w otworze ssącym gowicy co
tłumaczyło bały dym z rury i kapiacą z niej ciagle wodę.
Przy uszkodzonej uszczelce kolektora ssacego płyn przedostaję sie do komory
spalania jak równiez wycieka na zewnątrz .
I jest to czesty objaw w Rover-ach . Wszytsko jest opisane na stronie w
artykułach Pitera
--
Pozdrawiam, Tomek
Rover 75 Connoiseur 2.5
Rover 414 Si 16V
Bournemouth, UK

CZY KTOŚ MOŻE MI POWIEDZIEĆ JAKI POWINIEN BYĆ ORYGINALNY AKUMULATOR DO
ROVERA 414.KUPIŁEM SAMOCHÓD PÓŁ ROKU TEMU ALE MAM SŁABY AKU.. A IDZIE
ZIMA.OBECNIE MÓJ AKU. MA 36AH, TO CHYBA ZA MAŁY?CZY MOGĘ KUPIĆ BOSCHA O
MOCY 44AH?

--
adi

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

No i mam swojego Roverka.:) Dwa miesiące za nim chodziłem. 214 SI 1998
rok, 64 tys.???(dziwne) przebiegu, ABS, poduszki, elektryka. No i zaczęło
się. Ledwo dojechałem do domku. Padnięty czujnik temperatury -nie załącza
chłodnicy i rozrusznik. Już wymontowany i w naprawie. To jedyne usterki po
przejechaniu 100km. Mam nadzieję że więcej nie będzie.:) Autko śpi na
parkingu a ja nie mogę się nacieszyć. Gdyby nie małżeńskie obowiązki
spałbym pewnie w samochodzie:)

--

414
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

No to i ja...
Witam wszystkich.
Jak nick sugeruje, mam na imię Bartłomiej... Nie no. Żart. Tadeusz.
Na stronce jestem już drugi raz, bo pierwsza odsłona cosik kulała i po zmianie designu trzeba było się na nowo zapisać...
Zainteresowania... nie interesują mnie dziewczyny, bo już żonaty jestem. Nie interesują mnie samochody, bo mam Rover 414 z 98' i do przemieszczania się z miejsce na miejsce wystarczy a na coś full wypas nie mam kasy. Nie interesuje mnie Photoshop, bo na niego też kasy nie mam (używam GIMPa). Nie interesują mnie gry, bo za stary jestem - nawet najnowszy NFS:Carbon mnie nie wciągnął i jestem nim "odrobinę" rozczarowany (także pod względem grafiki).
Pstryknę czasem jakąś fotkę, avatary robię sam, lubię posiedzieć przy kompie, często jestem w niewielkim gronie na IRCu (irc.p2p-network.net -> #vt), lubię czarną sypaną kawę, po każdym alkoholu chce mi się spać, palę (ale chcę rzucić). Nie cierpię "muzyki" zwanej w skrócie 'metalem' i 'hardrockiem' oraz im podobnych.
That's all, Folks.

Powodzonka, ruch lewostronny nie jest taki zły gorzej, że skrzyżowaniami kiedy przy zjeździe nie wiadomo na którym pasem jechać;) ronda to prysz no może oprócz takiego:
http://www.swindonweb.com/life/lifemagi0.htm
Szybkiego znalezienia pracy i mnóstwa kasy.

Tak na marginesie to wracając do Polski trudno spowrotem się przyzwyczaić do polskiej rzeczywistości, do wypłat dopiero co miesiąc do chamstwa, nieuprzejmości i zawiści na każdym kroku, dziur w ulicach do nietolerancji, tam jest inny świat, coś co tu jest w sferze marzeń tam jest w zasięgu ręki. np. po miesiącu, nawet szczególnie się nie strając żeby oszczędzać, winko, piwko, szkocka, szlugi z przemytu, ziółko codziennie, (fakt zostawało się nieraz po 12 godzin w pracy ale cóż innego tam robić?) to zostało na kupno samochodu Rover 414 co tu w Polsce musiałbym oszczędzać 8 miesięcy nie mieszkając, nie jedząc, nie pijąc....

Jestem tutaj nowy i chciałem się z tej okazji przywitać.

Witamy przyszlego Roverkowicza

Zawitałem tutaj, gdyż właśnie jestem na etapie wymiany samochodu, a
myślę o R414. Potrzebuje przewieźć siebie, żone i dwójkę dzieciaków w
fotelikach, więc to chyba rozsądny wybór.
Z powodu ilości pieniędzy jaką posiadam wychodzi mi, że mogę kupić
mniej więcej rocznik '94. No i teraz, jeśli można, proszę o informacje.

Z tego rocznika to tzw. "kanciak". Masz do wyboru dwie wersje nadwozia: 4xx
w wersji czterodzwiowej i nieco krótszy 2xx w pieciodrzwiowej. Ten pierwszy
ma nieco wiekszy bagaznik i lepsza sztywnosc nadwozia. Jest przedluzona
wersja 2xx. Hatchback czasem bywa poreczniejszy ze wzgledu na piate drzwi
ale klapa lubi halasowac Mozesz trafic równiez na wersje 416/216 z
silnikiem Hondy (bardziej trwaly i niezawodny) oraz 420 z silnikem
benzynowym a takze 418/218 z doladowanym dieslem produkcji PSA (Peugeot)

Na co zwracać uwagę przy kupnie, co wymieniać od razu po kupnie dla
pewności, jakie są tego koszty, gdzie w W-wie to serwisować najtaniej.
Oczywiście najistotniejsze są koszty w przypadku warsztatu.

Pewnie na to co zwykle przy kupnie 10-latka. Najwazniejsze aby nie byl
"bity". Fajnie gdyby mial tylko jednego wlasciciela. Tylko te z silnikami
1.4 byly oficjalnie sprzedawane w Polsce ale zdaje sie, ze tylko 214...
O ile to mozliwe - omijac ASO (wysokie ceny)

Oczywiście zdajecie sobie sprawę, że wszyscy mi odradzają kupno Rovera,
ze względu właśnie na koszty - części drogie, niedostępne.

Nam tez odradzano - ja mam juz czwartego... ))

No i na koniec, pytanie z tych dowcipnych - w takim 414 z '94 roku to
te wszystkie śrubki to normalne są, a nie w jakichś dziwnych wymiarach? ))

To nie traktor Massey&Fergusson - wszystkie sruby sa metryczne a nie calowe

Pzdr

Artur T. (75) Gdynia

Oraz czy takie samochody są w sprzedaży w chwili obecnej oraz gdzie ich szukać?

najprosciej bedzie Ci poszukac chyba na allegro
szukaj roverow z lat ok 94-98
ktore posiadaja silnik Serii K 1.4 16V
214, 414, 200, 400

Użytkownik "ADAM1" <iza30_1979@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ecnolr$sh9$1@host-ip211-14.crowley.pl...

Tomi wrote:

Stąd mój wniosek, że w Roverach po 95 roku jest to normą (z wyjątkiem
R75,
bo nie wiem jak tam jest). Alarm uzbraja się dopiero po zamknięciu
wszystkich drzwi i pokrywy bagażnika i pokrywy silnika. W sytuacji, gdy
którykolwiek z czujników otwarcia drzwi (lub którejkolwiek z pokryw) jest
zabrudzony, uszkodzony lub zaśniedziały w nim styki (co nie jest
rzadkością), alarm nie będzie się uzbrajał i nie będzie sygnalizował
kierunkowskazami.
********************

Potwierdzamw moim 414 jest dokładnie tak samo przy nie domkniętym
elemencie - drzwiach czy klapach zamyka sie tylko zamek,
alarm sie nie uzbraja (chyba) o czym swiadczy brak mrugajacych
kierunkowskazówi, oczywiscie immobiliser działa.
W 75 -ce w takiej sytuacji dodatkowo pika raz syrena informując o
niedmknietym elemencie - wygodne
odbiegająć od Rovera w poprzednim samochodzie była to Omega MV6 miałem
uszkodzony przez pewien czas uchwyt
czujnika alarmu od maski silnika tam nie jest w zamku i gdy pękł mi uchwyt
wisiał sobie ciągle włączony . Co ciekawe alarm się uzbrajał wyłaczasjąc
ten czujnik tak mi powiedzieli w sewisie i tak było
- taki sobie spryciula był ,
po załozeniu nowego czujnika sprawdzałem, działał na maske.
Powracając doRovera co do czujników otwarcia to faktycznie sniedzieją co da
sie odczuc w starczych rocznikach ale da sie reanimować
Chodź wartokupic nowe bo nie są drogie a daje to pewność że alarm zawsze
sie uzbroi .

--
Pozdrawiam Tomek
Rover 75 Connoiseur 2.5
Rover 414 Si 16V
Bournemouth, UK

(dane za samar.pl)

Volkswagen (10,8% udziału, +7,4% większej niż rok wcześniej), Opel (8,6%, -3,5%.), Renault (8,4%, - 12,4%) - to liderzy listy najchętniej kupowanych marek na rynkach Starego Kontynentu w 2006 roku. Dobre tempo wzrostu uzyskali również producenci z dalszych miejsc listy: Toyota, sklasyfikowana na 8. lokacie (prawie 858 tys. aut, +7,8%), Mercedes (9. lokata, 726 tys. aut, +4,3%) i BMW (10. lokata, 679 tys. aut, +4,4%).

Poniżej prezentujeme listę dziesięciu najpopularniejszych modeli ubiegłego roku:
1. Opel Astra (437 673; -6,2%)
2. Renault Clio (431 595; +28,0%)
3. Ford Focus (418 490; +2,2%)
4. Volkswagen Golf (417 894; -12,4%)
5. Fiat Punto (401 022; +50,9%)
6. Ford Fiesta (353 296; +8,4%)
7. Volkswagen Passat (331 414; +28,3%)
8. Peugeot 307 (306 558; -18,5%)
9. Volkswagen Polo (294 762; +7,1%)
10. BMW 3 (289 053; +19,6%)

W 2006 roku sprzedaż samochodów BMW w Polsce wzrosła o 23%. Najczęściej kupowanymi przez Polaków samochodami tej marki są niezmiennie BMW Serii 3 oraz Serii 5. Również marka MINI odnotowała ponad 15-proc. wzrost.

Koncern BMW utrzymał pozycję światowego lidera w segmencie samochodów premium. Sprzedaż aut na całym świecie wzrosła w minionym roku o 3,2% w stosunku do roku poprzedniego. Łącznie nabywców znalazło 1 373 926 pojazdów.

Brytyjskie niezależne stowarzyszenie specjalistów ubezpieczeniowych - Warrany Direct - opublikowało najnowszy ranking niezawodności pojazdów. (najbardziej miarodajne zestawienie w historii, gdyż badaniom poddano aż 450 tys. samochodów w wieku od 3 do 9 lat)
Ranking niezawodności, w nawiasie odsetek samochodów z usterkami:
1. Mazda (8,04%)
2. Honda (8,90%)
3. Toyota (15,78%)
4. Mitsubishi (17,04%)
5. Kia (17,39%)
6. Subaru (18,46%)
7. Nissan (18,86%)
8. Lexus (20,05%)
9. Mini (21,90%)
10. Citroen (25,98%)
11. Daewoo (26,30%)
12. Hyundai (26,36%)
13. Peugeot (26,59%)
14. Ford (26,76%)
15. Suzuki (27,20%)
16. Porsche (27,48%)
17. Fiat (28,49%)
18. BMW (28,64%)
19. Vauxhall (28,77%)
20. Mercedes (29,90%)
21. Rover (30,12%)
22. Volvo (31,28%)
23. Volksvagen (31,44%)
24. Jaguar (32,05%)
25. Skoda (32,12%)
26. Chrysler (34,90%)
27. Audi (36,74%)
28. Seat (36,87%)
29. Renault (36,87%)
30. Alfa Romeo (39,13%)
31. Saab (41,59%)
32. Land Rover (44,21%)
33. Jeep (46,36%)

... konkluzja – nie kupujcie akcji renault kupujcie bmw, fiata... a do poruszania się kupujcie Deawoo, Kia albo Hyundaia...

pozdrawiam uzytkownik uroczo awaryjnego BMW (wczesniej Alfy) hehe

Temat moze dla wiekszosci z was wydaje sie idiotyczyny, ale dreczy mnie jedna sprawa. Kupilem mojego Roverka 414 1.4 z 97r, natomiast na papierze z przegladu mam Rover/400/RT. Ktora wersja jest prawidlowa, a moze obie sa? Chcialbym po prostu uzupelnic swoja niewiedze.

Witam

Gdzie jest czujnik zderzeniowy w samochodzie Rover 414 - rok produkcji 97?

Pozdrawiam

Gdzie jest czujnik zderzeniowy w samochodzie Rover 414 - rok produkcji 97?
w okolicy prawej lydki kierowcy jesli masz na mysli zawor odcinajacy paliwo.

Witam

Proszę o informację co powinno byc wymienione po kupnie samochodu? wymieniłem filtr powietrza oleju paliwa, olej wymianiony tez jest, mam zamiar zabrac sie za pasek rozrządu. Co jeszcze?

witam

Dzięki wszystkim za porady i informacje,najcenniejsze jakie mogłem
uzyskać w najlepszym serwisie samochodów, niestety (albo stety) pożegnałem
się ze swoim samochodem.

Wżyciu się nie spodziewałem, że tak "zyskam" na nim przez 5 lat. Pamiętam
jak ściągałem z niego folie i pamiętam gdzie mnie zawiózł (Włochy [ITALIA],
polskie góry objechał idealnie, morze, mazury, ale przyszedł i jego
kres:(( Przejechałem nim w sumie 85 tyś km i jako tako nie mogę narzekać.
Był fajny, komfortowy, bardzo miło się prowadził, nie był łapczywy na paliwo
(V = 120 km / h, obroty max, do 5000 ale w ektremlanych warunkach, zawsze
starałem się nie przekraczać nim 4500), trasa to w okolicy 6 litrów, miasto
[zwane stolicą] 8l/100km .....

Były i niespodzianki, ale to jak w każdym samochodzie przecież......No ale
nie dla panów mechaników, bo ja nie mam smykałki do naprawiania samochodów,
i dość miałem słów :panie bo to rover, a jak byłem sieną to : panie co włosi
wymysilili...uważam, że jak się nie znają to od razu powinni mówić nie znam
się i koniec, a nie wezmą a może się uda......

Jak mi kiedyś przejdzie złość na markę rover to zakupie sobie 45 bo
ładna jest no, ale póki co to rozglądam się za białym loganem

Dużo mam pozytywnych wspomnień ale również i docinek typu rower??damka czy
góral ale człek olewa to ......

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszystko........

PS: jeśli ktoś ma ochotę na używane lecz oryginalne wycieraczki(pod nogi) to
mam do odstąpienia (po cenie bardzo wysokiej )sama guma i czerwone wstawki z
napisami rover i czerwoną obwiednią, używane wyłącznie na zimę...Najlepiej z
miast Lublin, Warszawa

--

RS

Był Rover 414 Sli 94/95

teraz siena 1,4 ;((

Ponowny problem mi sie nasunał poniewaz wymieniam czyjnik temperatury
zewn.
powinienem z resetowac wszystko odłaczją akumulator .I tu powstaje
pytanie
czy radio mi zadziała bo... nie dostałem zadnej karty kodowej do mojego
autka takiej jak w 414 mojej zony a zatem nie mam kodu do radia , jednak
mam
wersje z TV i sat nav tu radio wyswietla funkcje na tym duzum ekranie ,
czy
ktoś wie cze ten model radia posiada kod ? Bardzo prosze o pomoc.

***********************************************************
witam rover 75 ma podczymanie pamięci i gdy się odłączy akulumator bez
wyciągania radia to powinien zczytac kod radia z licznika twojego
samochodu
bo licznik ma podczymanie danych przez okres pół roku.
******************************************************

Własnie otrzymałem od dealera w Londynie odpowiedź na moje pytanie o kody

bezpieczenstwa mojego auta (jak to ma miejsce w R 414 moje żony )oto ona:
The radio code shows on our system as 0000. ( w naszym systemie twoje radio
ma kod 0000)
Rover 75 does not have an emergency key access code. (R75 nie posiada kodu
awaryjnego uruchomienia samochodu czyli immobilisera )chodzi tu zapewne o
metode odblokowania immobil. kluczykiem w drzwiach kierowcy za pomocą kodu
dostarczonego na karcie ,przekręcając w lewo i w prawo jak to jest opisane w
instrukcji R400
ad 1 . kod 0000 moze oznaczac ze w modelu mojego audio nie zabezpieczano
radia lub porzedni właciciel -dziadek zmienił sobie takowy w servisie na
0000 aby łatwiej zapamiętac .
Nie mniej jednak kolega z postu powyzej definitywnie rozwiał moje obawy
pisząc o pamięci ...

--
Pozdrawiam Tomek
Rover 75 Connoiseur 2.5
Rover 414
Bournemouth, UK

Jak w temacie co sądzicie o takim samochodzie Rover 400 z silnikiem 1,4. Moze ktoś miał do czynienia z takim autkiem jakieś porady.

Witam

Mam problem z odpaleniem samochodu. Auto po nocnym garażowaniu nie chce odpalić. Dzień wcześniej pracował normalnie, nie krztusił się, nie dławił, obroty nie falowały jednym słowem nie działo się nic co mogłoby wskazywać na jakieś problemy. Rozrusznik kręci jak zwykle, akumulator jest nowy (pół roku), mogę kręcić rozrusznikiem bardzo długo zanim się wyładuje akumulator. Normalnie przy odpalaniu wystarczyła sekunda kręcenia rozrusznikiem by auto odpaliło. Auto ma założony sekwencyjny wtrysk gazu (kontroler Stako 200-4) na LPG przejechałem już 80tyś km bez żadnych problemów (autko ma w sumie 187tyś km). Zawsze odpalane jest na benzynie dopiero po jakimś czasie przełącza się na LPG.
Co zrobiłem/sprawdziłem/wymieniłem.
1. Wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem pompkę paliwa – działa, paliwo podaje. Wiem, że musi to paliwo podać na listwę wtryskową pod określonym ciśnieniem (3 bar ?), nie mam ciśnieniomierza ale palcem rurki od benzyny nie jestem w stanie zatkać jak pompuje pompka.
2. Wtryski działają. Po chwili kręcenia czuć benzynę. Słychać też jak pracują wtryskiwacze paliwa.
3. Czujnik temperatury sprawdziłem – jego rezystancja jest zgodna z tą podaną gdzieś na tym forum. Sprawdzałem właściwy czujnik – nie ten co podaje temp na deskę rozdzielczą.
4. Czujnik położenia wału sprawdziłem. Jego rezystancja przy wyłączonym zapłonie to 1kohm. Wg. specyfikacji powinna być w zakresie od 1,1 do 1,7 kohm – nie sądzę, żeby różnica 100ohm miała znaczenie decydujące. Aha obrotomierz nigdy nagle nie opadł na 0.
5. Nie ma objawów HGF
6. Filtr powietrza nowy.
7. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki – są ok.
8. Sprawdzam świece iskry brak. No to wymieniłem świece na nowe. Iskry nadal brak. Kable (Lucasa) miałem od nowości autka, więc je wymieniłem na nowe. Iskry na świecach nadal brak. No to sprawdzam czy cewka podaje iskrę na kopułkę, przyłożyłem do kabla idącego od cewki do kopułki świecę – iska jest. Czyli winna kopułka. Rozkręcam, styki strasznie zaśniedziałe, dużo białego nalotu, wyczyściłem, wypolerowałem delikatnie drobniutkim papierem ściernym, wyczyściłem też palec. Skręciłem wszystko i .. nadal nie ma iskry na świecach (do kopułki iskra dochodzi). Kopułka była suchutka, bez żadnych pęknięć. Kupiłem nową kopułkę i palec. Założyłem a iskry na świecach nadal nie ma. Przyszło mi do głowy, że może cewka daje za słabe napięcie (pytanie: jak sprawdzić cewkę?) podłączyłem w jej miejsce inną z innego rovera 414 16v. Nadal na świecach nie ma iskry (do kopułki dochodzi).
Czy jest taka możliwość by wałek rozrządu na którym jest palec przeskoczył o jeden ząbek na pasku rozrządu i w ten sposób podczas kręcenia znajdował się w niewłaściwym miejscu i czasie w kopułce podczas przeskakiwania iskry na poszczególne kable?

Co jeszcze mogę sprawdzić?

Proszę pomóżcie, bardzo lubię swojego Roverka i strasznie mnie wkurza, że nie działa.

| Posiadam taki silnik sam - ma on okolo 100KM

Z kad takie dane, czy dysponujesz moze chamownia umozliwiajaca zmierzenie
momentu obrotowego
silnika, aby nastepnie za pomoca specjalnych wzorow matematycznych wyliczyles
max  moc
silnika? Czy sa to tylko dane teoretyczne, zakladane?


nie - osobiscie nie posiadam hamowni (niestety:-( to sa dane podane do
konkretnej kombinacji
silnika zmierzone przy konkretnej kompresji przez firme Fisher Buggies (Floryda,
USA) gdzie
kupowalem owe czesci :-)

| kombinacji czesci.......... przy ilosci km jakie robi wiekszosc ludzi
pozwala to zajrzec
| do silnika po jakis okolo 4 latach (przyjmujac 2 tys km miesiecznie -


pomijam sytuacje gdy
| ktos robi wiecej) a to wtedy tylko zrobic szlif i przejrzec reszte

no i tylko dokupic tloki z pierscieniami, ktore raczej nie leza w kazdym


kiosku ruchu

tak - tloki z pierscieniami trzeba kupic - dostaniesz je w kazdej wiekszej
firmie w niemczech a w
kazdej chociaz troche sie starajacej firmie w Polsce na zamowienie - jak
prowadzilismy sklep to
takie czesci lezaly na polkach :-)

| przeciez i czesci zostaja a wiec ta inwestycja bedzie juz porywnywalna z
przejrzeniem
| standardowego silnika a wiec czy to jest rzeczywiscie taka awaryjnosc? jesli
tak to
| przepraszam................

| a i jeszcze jedno - osobiscie - nie mam nic przeciwko wsadzaniu silnikow od
innych
| samochodow - tez mi to chodzi po glowie z racji duszy ekserymentatora ale
przestanmy juz
| opowiadac niestworzone historie o przerobkach a najwiecej rozglaszaja Ci
ktorzy sie nigdy
| tematem doglebnie nie zainteresowali tylko slyszeli cos gdzies tu i
tam......

To napewno. Wszedzie pelno domoroslych mechanikow.

| Gdzie sie kupuje nagrzewnice po 700 zl???????!!!! przeciez one chodza po
niecale 300 (EKO)
| i jakies 350 te grubsze i przy sprawnych kanalach moga naprawde dac cieplo -
aczkolwiek
| zgadzam sie - zawsze byl to ciezki temat w garbie :-)

Spytaj na Bruna w W-wie. Tam sprzedaja po 700 o zgrozo.


:-((((((((( no coments

| Musial bym kupic komplet nagrzewnic, wymienic pradnice na alternator (coby
zima nie
| walczyc z akumulatorem zbyt czesto), no i jeszcze chyba kupic gaznik, bo
moj mial
| klopoty z przejsciem na wyzsze obroty. Tak wiec z dwojga zlego wybralem to
drugie.

| czy jezdziles kiedys zima majac pradnice? bo akurat tak i jakos nie mialem
nigdy klopotow
| z akumulatorem - popytaj sie innych garbusiarzy - jesli pradnica jest
sprawna - akurat w
| garbie nie ma problemow - to nie kaszlak!

Garbusem jezdze szesc lat i zdolalem sie zaglebic w pewne tematy takie jak dwa
remonty
silnika, wstawianie glowicy przedniego zawieszenia (rurowiec), remont


przedniego zawieszenia
(wymiana lozysk, wachaczy), remont blacharki, dwa wypadki, zmiana nadwozia i
nie wiadomo co
jeszcze po drodze. Tak wiec nie bierz mnie za pokontnego laika. Prondnice
zmienialem dwa razy
wraz z regulatorem i porownujac wydajnosc ladowania np z Mazda 323, ktora


jezdze aktualnie, to
garbusowe z pradnicy pozostaje nieco w tyle, zwlaszcza jak sie uzywa dmuchawy
i ogrzewania
tylnej szyby wraz z obowiazkowymi swiatlami mijania.
Jakim wiec cudem Ty nie miales problemo zima z akumulatorem, tego nie wiem.
Jeden moj kumpel
posiadajacy garbusa tez ma podobne nazwijmy to problemy z ladowaniem.


Porownujac sytuacje z

jego roverem 414, gdzie akumulator widzi swiatlo tylko przy wymianach oleju,
czy innych tam
dolewkach.


ok - jesli porownujesz garba do mazdy 323 czy rovera 414 to sorry - o czym tu
mowic???

| jeszcze raz powtarzam - nie mam nic przeciwko przerobkom ale nie wieszajmy
psow na tym co
| oryginalne i jesli jest sprawne to dziala - pewnie ze jesli jest stare i nie
naprawione to
| nie bedzie dzialac - ot proza zycia :-)

| Pozdrawiam

Ja natomiast nie wieszam psow na tunigach i na tym co oryginalne, tylko mi to
po prostu nie
pasuje. Nie slyszalem zadnych opinii zlych, czy tez dobrych na temat


przerabianych silnikow.

Znam temat na tyle by wiedziec ze nie jest to prosta sprawa. Trzeba pokrecic
sie za czesciami,
ale wczesniej wiedziec za jakimi i takie tam inne. W zwiazku z tym wiadome
jest ze na taka
operacje trzeba miec czas, odpowiednie przygotowanie, no i literature. Ja nie
mam czasu,
odpowiedniego przygotowania, literatury i nie jest to moja dzialka, poniewaz w
zyciu robie co
innego.


ja tez w zyciu robie co innego - a to jest po prostu moim hobby :-)))

Pozdrawiam

AREK



--
MASZ ZUZYTY TONER LUB CARTDRIGE ? ODKUPIMY GO OD CIEBIE !
Wiecej informacji znajdziesz na http://www.intermind.com.pl/card.asp